REGULAMIN WYPOŻYCZALNI LANO SPÓŁKA Z O.O.
Obowiązujący od dnia 1 stycznia 2020r.
1.
Klientem firmy LANO sp. z o.o. (dalej zwana „Wypożyczalnią”) może być każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (dalej zwana „Klient”), która zawierając umowę wypożyczenia oświadcza i potwierdza, że zapoznała się z Regulaminem Wypożyczalni i akceptuje Regulamin Wypożyczalni i Cennik bez zastrzeżeń,
2.
Wypożyczenie i zwrot sprzętu odbywa się w siedzibie Wypożyczalni.
3.
- Umowa wypożyczenia sprzętu zawarta jest z chwilą podpisu przez Klienta potwierdzenia Wypożyczenia.
- Umowa wypożyczenia sprzętu może zostać zawarta z Klientem, który okaże ważny dokument tożsamości zawierający co najmniej następujące dane: imię, nazwisko, adres, numer PESEL (np. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy) z aktualnym zdjęciem. W przypadku braku dokumentu tożsamości warunkiem wypożyczenia sprzętu jest zapłata kaucji. Wypożyczalnia może zażądać okazania dwóch dokumentów tożsamości również w przypadku, gdy okazany dokument będzie budził wątpliwości lub zażądać kaucji w przypadku wypożyczenia sprzętu o dużej wartości. Wysokość kaucji jest uzależniona od wartości sprzętu.
- Klient wyraża zgodę na odczyt w systemie elektronicznej obsługi klienta Wypożyczalni – danych osobowych Klienta poprzez odczyt elektroniczny dokumentu tożsamości – w celu uzyskania danych personalnych niezbędnych do zawarcia umowy (imię, nazwisko, nr PESEL, nr dokumentu). Dane personalne wykorzystywane do zawarcia umowy wypożyczenia są ograniczone tylko do tych danych, które są niezbędne do identyfikacji Klienta oraz do ewentualnego dochodzenia w przyszłości roszczeń Wypożyczalni na drodze sądowej i egzekucyjnej. System informatyczny Wypożyczalni – automatycznie anonimizuje wszystkie dane z dokumentu tożsamości – niewykorzystywane do sporządzenia umowy wypożyczenia. System nie sporządza skanu dokumentu tożsamości.
- W przypadku braku zgody Klienta na użycie dokumentu tożsamości Klienta w systemie elektronicznym używanym przez Wypożyczalnię (brak zgody na elektroniczny odczyt danych z dokumentu) – naliczona zostanie opłata dodatkowa za ręczne wprowadzenie danych Klienta do systemu – 30,00 PLN
- Wypożyczalnia oświadcza, że wykorzystywany przez Wypożyczalnię licencjonowany system elektroniczny wspierający pracę Wypożyczalni nie stwarza „repliki dokumentu” w rozumieniu art. 58 ustawy z dnia 22 listopada 2018r. (Dz.U.2019.53 z późn. zm.).
4.
Umowa o wypożyczenie określa:
- numer kolejny wypożyczenia,
- datę i godzinę wypożyczenia,
- dane identyfikacyjne Klienta (niezbędne do zawarcia umowy i w przypadku sporu – niezbędne do ewentualnego postępowania sądowego i egzekucyjnego),
- dane identyfikacyjne Wypożyczalni,
- dane identyfikacyjne sprzętu,
- wartość sprzętu,
- okres wypożyczenia sprzętu,
- opłatę za wypożyczenie sprzętu.
- Oświadczenie Klienta o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu wypożyczalni.
Opłata za wypożyczenie sprzętu ustalona jest w Umowie oraz Cenniku Wypożyczalni. Dokument księgowy za opłatę za wypożyczanie (paragon/faktura) są wydawane po zwrocie Sprzętu i po określeniu całkowitej należności Klienta za okres wypożyczenia.
Ceny naliczane są za każdą godzinę wypożyczenia sprzętu, po upływie 20 minut po pełnej godzinie od wypożyczenia naliczona zostaje opłata za kolejną pełną godzinę.
Wypożyczenie na jeden dzień oznacza wypożyczenie oraz zwrot tego samego dnia. W przypadku wypożyczenia na dłużej niż jeden dzień ceny zostaną naliczone od godziny 9:00 według cennika. Wypożyczony sprzęt należy zwrócić do godziny 21:10 danego dnia. Wolę wypożyczenia sprzętu na dłużej niż jeden dzień należy zgłosić w momencie wypożyczania.
5.
Wypożyczalnia oddaje do dyspozycji Klienta właściwie przygotowany sprzęt. Klient odbierając sprzęt powinien sprawdzić stan techniczny i kompletność sprzętu. Podpisanie umowy wypożyczenia przez Klienta jest równoznaczne z potwierdzeniem, że otrzymany przez niego sprzęt nie jest wadliwy, jest kompletny, a jego stan techniczny pozwala na jego prawidłowe i bezpieczne użytkowanie. Poprzez złożenie podpisu pod umową, Klient akceptuje także ustawioną na wiązaniach wypożyczanych nart siłę wypięcia buta narciarskiego, jeżeli tego rodzaju sprzęt jest przez niego wypożyczany.
6.
Klient ma obowiązek użytkować wypożyczony sprzęt z zachowaniem ostrożności, dbałości i zgodnie z jego przeznaczeniem. Klient nie może użytkować sprzętu poza trasami narciarskimi lub snowboardowymi wyznaczonymi przez ośrodek narciarski lub na terenie tras tymczasowo zamkniętych. Klient nie może dokonywać żadnych napraw sprzętu. Użyczenie sprzętu osobie trzeciej odbywa się na odpowiedzialność Klienta. Wypożyczalnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki eksploatacji powstałe wobec osób trzecich i skutki nieprawidłowej eksploatacji.
7.
Klient odpowiada finansowo za utratę lub zniszczenie wypożyczonego sprzętu oraz za jego uszkodzenie powstałe w wyniku nieprawidłowego jego użytkowania. Klient ponosi odpowiedzialność za sprzęt do wysokości jego wartości określonej w umowie wypożyczenia. Wypożyczalnia dolicza do ceny wypożyczenia kwotę pieniężną odpowiadającą wysokości kosztów związanych z naprawą wypożyczonego sprzętu lub zakupem sprzętu o zbliżonej do wypożyczonego wartości. O ile została pobrana kaucja, Klient upoważnia Wypożyczalnię do zatrzymania kaucji do wysokości szkody. Klient, który nie wpłacał kaucji, w przypadku zwrotu sprzętu uszkodzonego lub niekompletnego zobowiązuje się uregulować ustaloną przez wypożyczalnię kwotę najpóźniej w terminie zwrotu sprzętu.
8.
Sprzęt sportowy będący przedmiotem wypożyczenia jest własnością Wypożyczalni. Klient przyjmuje do wiadomości, iż zaniechanie zwrotu sprzętu w terminie określonym w umowie wypożyczenia, bez wcześniejszej notyfikacji o zamiarze przedłużenia okresu wypożyczenia, może wypełniać znamiona przestępstwa przywłaszczenia i może być przedmiotem odpowiedniego zawiadomienie Policji.
9.
W przypadku zwrotu sprzętu po ustalonym terminie zwrotu, Wypożyczalnia nalicza dodatkową opłatę w wysokości ustalonej w Cenniku. Dodatkową opłatę za wypożyczenie nalicza się od dnia, gdy sprzęt miał być zwrócony do dnia zwrotu sprzętu lub do dnia wpłacenia należności za utracony sprzęt.
10.
W razie wcześniejszego zwrotu sprzętu niż czas przewidziany w umowie, Wypożyczalnia nie jest zobowiązana do zwrotu środków pieniężnych za niewykorzystany czas użytkowania sprzętu.
11.
Wypożyczalnia nie ponosi odpowiedzialności za nieszczęśliwe wypadki i uszkodzenia ciała Klienta lub osób trzecich zaistniałe w czasie użytkowania wypożyczonego sprzętu, chyba że były one bezpośrednim wynikiem wad ukrytych wypożyczonego sprzętu.
12.
Klient oświadcza, iż jest świadom, iż jazda na nartach lub snowboardzie to sporty ryzykowne, wymagające kondycji fizycznej i odpowiednich umiejętności. Klient oświadcza, iż świadomy jest, że zalecana jest jazda w kasku ochronnym. Osobom początkującym zaleca się jazdę z instruktorem.
13.
Polityka Prywatności RODO.
W związku z tym, że od 25 maja 2018r. ma zastosowanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), przekazujemy Państwu informacje dotyczące danych osobowych.
Poniższe informacje przekazujemy wyłącznie w celach informacyjnych, nie jest wymagane od Pani/Pana żadne działanie
Administrator danych osobowych: Lano sp. z o.o. ul. Sanocka 12 37-700 Przemyśl
Cele i podstawy przetwarzania
w celu wykonania i na podstawie zawartej przez Państwa z nami umowy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
w celu realizacji ciążącego na Administratorze obowiązku prawnego (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, np. wystawiania faktur);
na podstawie naszego prawnie uzasadnionego obowiązku, np. w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, w celu oferowania Państwu przez nas produktów i usług bezpośrednio (marketing bezpośredni), (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
na podstawie zgody, o ile Państwo wyraziliście, np. przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
Odbiorcy danych
Państwa dane osobowe możemy udostępniać podmiotom, z których korzystamy przy ich przetwarzaniu np. firmie księgowej, firmie IT, firmie serwisowej sprzętu, firmom kurierskim, firmie ochroniarskiej, firmom świadczącym usługi pocztowe, firmie archiwizującej dokumenty
Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Państwa dane nie będą przekazywane poza Obszar UE oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Okres przechowywania danych
Państwa dane pozyskane w związku z zawarciem z nami umowy przetwarzamy do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń z niej wynikających.
Państwa dane przetwarzamy także w związku z ciążącymi na nas obowiązkami do czasu ich wypełnienia.
Państwa dane przetwarzane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu- do momentu jego realizacji lub wniesienia przez Państwa sprzeciwu
Państwa dane przetwarzane na podstawie zgody- do momentu jej wycofania
Państwa prawa:
Informujemy, że przysługuje Państwu prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, prawo do usunięcia danych.
Jeżeli Państwa zdaniem nie ma podstaw do tego, abyśmy przetwarzali Państwa dane, możecie Państwo zażądać, abyśmy je usunęli.
Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Wypożyczalnię Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22 860 70 86)
Sprzeciw wobec przetwarzania danych
Klient ma prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystacie Państwo z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
Klient ma prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w celach innych niż marketing bezpośredni, Klient obowiązany jest wówczas wskazać Swoją szczególną sytuację, która Państwa zdaniem uzasadnia zaprzestanie przez Wypożyczalnię przetwarzania danych. Przestaniemy przetwarzać Państwa dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania przez Wypożyczalnię Państwa danych są nadrzędne wobec Państwa praw lub też że Państwa dane są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Wypożyczalni.
Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie Twojej zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
Jednocześnie zgodnie z art. 17 RODO Wypożyczalnia informuje;
1. Ma Pani/Pan prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia swoich danych osobowych, jeżeli:
a) dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
b) cofnie Pani/Pan zgodę, na której opiera się przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a, i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
c) wnosi Pani/Pan sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 wobec przetwarzania;
d) dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem.
2. Nie ma zastosowania w/w art. w zakresie w jakim przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wypełniania szczególnych praw przez administratora:
a) do celów archiwalnych (art. 5 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach);
b) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
c) do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji.
Dane w celu realizacji zawartej umowy wypożyczenia
W zakresie, w jakim przetwarzanie Twoich danych następuje w celu zawarcia i realizacji umowy, podanie przez Państwa danych jest warunkiem zawarcia i realizacji umowy. Ich podanie ma charakter dobrowolny, lecz jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy. W innych przypadkach podanie danych jest dobrowolne, a ich niepodanie nie wiąże się dla Państwa z negatywnymi konsekwencjami.
Informujemy, iż nie przetwarzamy Twoich danych w sposób zautomatyzowany
Kontakt z Administratorem danych
W przypadku chęci realizacji powyższych praw, prosimy o kontakt drogą elektroniczną, pocztą tradycyjną bądź telefonicznie z wykorzystaniem następujących danych:
Lano sp. z o.o. ul. Sanocka 12 37-700 Przemyśl
E-mail: biuro@nartyprzemysl.pl
Tel: 501 798 337
Jeżeli jest to dla Państwa wygodniejsze, możecie również zrealizować swoje prawa przychodząc do naszej siedziby.
14.
Inne nie ujęte w niniejszym regulaminie kwestie regulują stosowne akty prawa polskiego w szczególności ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny.
15.
Regulamin dostępny jest na witrynie internetowej pod adresem http://www.http://nartyprzemysl.pl/zima/index.php/regulamin-wypozyczalni oraz w wypożyczalni.
16.
Sądem właściwym do rozpatrywania sporów jest sąd właściwy dla miejsca zawarcia umowy wypożyczenia.
Kaucja za wypożyczany sprzęt:
– narty (zestaw) 600 zł
– narty junior (zestaw) 400 zł
– narty vip (zestaw) 800 zł
– snowboard (zestaw) 600 zł
– buty narciarskie 150 zł
– buty snowboardowe 150 zł
– kije 100 zł
– kask 150 zł
Opłata dodatkowa za ręczne wprowadzenie danych Klienta do systemu – 30,00 zł